Advent i Jåddåren gårdsbarnehage.

I disse førjulstider har vi i Trøndelag vært utsatt for mye dårlig vær, så det har blitt litt mer innetid enn vanlig. Det gjør ingenting, for nå har vi pyntet hele barnehagen til jul og har koset oss i mange dager med diverse formingsaktiviteter. Ute har vi også pyntet lysbua vår, slik at vi også kan ha adventsstund ute framover.

Blågruppa har laget et kjempefint og stort juletre inne som de har laget julepynt til.

20131126_125920

Vi har laget fine julelykter som vi skal ha med oss ut i lysbua vår. Det blir koselig på mørke dager mot jul.

Fine paljetter i ulike former og farger kan brukes til så mangt. Her ble det til pynt på både stjerner i greina vår og på hemmelige julegaver.

Gullstjerner i greina vår.

I julekalenderen vår er det gåter og oppgaver som vi skal løse eller finne ut, og så langt har det vært en spennende del av adventsstunden.

20131203_141202

2. desember måtte vi lete etter en rød og hvit pakke som lå gjemt på et hemmelig sted. Inni pakken var det en hjort, en bjørn, to revunger og en ulv som kunne flytte inn i skogen vår. De var veldig morsomme å leke med!

3. desember fant vi pepperkakedeig og oppgaven var å lage barnehagen vår som et pepperkakehus! Vi laget også noen pepperkaker som vi har prøvesmakt på. Nam!

20131127_104320 20131203_140052

Rødgruppa har i ei stund nå jobbet med å lage verdens lengste julelenke, og i dag fikk vi endelig gjort den ferdig og hengt den opp. Det passet fint sammen med stjernelysene våre i taket.

Med ønske om en fin og rolig førjulstid!

Maria – styrer